Vær komfortabel gennem din graviditet

the-original-hygge2_1

Glæden ved at have en baby kan dale i et væld af smerter og andre ulemper, som mange kommende mødre står overfor. Det er ingen hemmelighed, at en kvindes krop undergår en række forandringer under graviditeten – og mange af disse forandringer er ikke altid behagelige. Selvom ikke alle kvinder oplever alle graviditetsrelaterede ubehag, er her nogle måder at få lindring fra nogle af dem.

myo-hygge-3

Håndtér maveproblemer

Hormonale forandringer er den sandsynlige årsag til morgenkvalme, som forekommer hos omkring halvdelen af ​​alle gravide kvinder. Og det kan ske når som helst på dagen.

Hav kiks, tørt korn eller tørt brød ved siden af ​​din seng. Spis en lille smule langsomt om morgenen, før du står ud af sengen.

Spis 5 eller 6 små måltider hver dag. Gå aldrig i længere perioder uden mad, og prøv ikke at overbelaste din mave, når du spiser ved at spise for meget.

Drik op

Når du er gravid, er det vigtigt at forblive hydreret. Vand hjælper med nyre- og leverfunktioner for både dig og barnet.

Drik 8 til 10 glas vand om dagen for at lette forstoppelse og træthed.
Undgå koffein og sukkerholdige drikkevarer, som kan forårsage dehydrering.
Drikke væsker mellem måltider – ikke under dem – for at undgå halsbrand.

Hvil er godt

Den baby, der vokser inde i dig, tager meget energi, så sørg for at hvile eller sove, når du kan.

Lyt til din krop. Når du føler dig træt, så tag en lur eller sæt dig ned og få dine fødder op.

Gå i seng tidligt kan også hjælpe. Og den bedste lur eller nattid får du i en seng fra Bedre Nætter.

Undgå fristelsen til at arbejde sent eller påtage dig ekstra ansvar.

my7-amme-pude-2_1

Sover du?

Som babyen bliver større, vil det sandsynligvis blive sværere for dig at finde en behagelig søvnposition.

Gør dig så komfortabel som muligt med puder.
Undgå at spise et stort måltid eller drikke indenfor 2 til 3 timer før sengetiden.
Husk at ligge på din side.
Rygsmerter er det mest almindelige problem i graviditeten. For at holde din krop afbalanceret, bøjer din ryg sig indad som din livmoder vokser. Denne ændring i kropsholdning forårsager varierende grader af rygsmerter.

Graviditetspuder kan hjælpe dig til flere forskellige behagelige stillinger. Både når du skal sove, men også i løbet af dagen under hvil.

God kropsholdning er vigtig. Sid, stå og gå ret med ryggen.
Brug god kropsholdning. Når du løfter noget fra gulvet, bøj ​​knæene i stedet for at bøje i din talje.
Undgå at gå i høje hæle og sko, der ikke giver tilstrækkelig med støtte.

Mild hævelse af fødder, ben og hænder kan forventes under graviditeten. Med den ekstra vægt gør graviditeten cirkulationen langsommere når den returnerer væsken til hjertet.

Undgå at stå i lang tid.
Hold dine fødder og ben op, når du sidder.
Kryds ikke dine ben, når du sidder.

Det var en del tips til dig, som er gravid og gerne vil have bare en smule komfort i din graviditet.
Har vi glemt nogen eller har du nogle gode tips, så skriv dem herunder i kommentarfeltet.

Husk at det også er godt for dig og din ryg at have den helt rette BH. Den kan findes på Misslux.dk

God graviditet 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *